donderdag 17 december 2009

Waarom deze blog?


Ik ben voor een tijd uitgeleend aan ATO speciaal voor het door EFRO gefinancierde project Groot Composiet. Een project dat ook goed past bij de doelstellingen van mijn werkgever Syntens.
Groot Composiet gaat over (open)innovatie met en tussen verschillende Composiet bedrijven. Hierover een volgende keer meer.
Open innovatie gaat om kennis delen, dat zal ik onder andere hier met deze blog doen, maar het gaat vooral om kennis delen tussen de deelnemende composiet bedrijven.
Daarnaast, en vooral, is het proces van innoveren gewoon leuk en soms hilarisch. Dat zal ik hier ook proberen te delen. Als innovatieadviseur mag je een eindje delen in het avontuur van de innoverende ondernemer. Dat is vaak een heel persoonlijk avontuur waarbij je soms grote euforie ziet en soms ellende meemaakt. Zonder persoonlijke details weg te geven wil ik de lezer hier ook wat van laten merken.

Even kort over EFRO.
Wat nu komt is vast juist én onjuist. Het geld dat Nederland verdient aan haar aardgasvoorraad kan de Nederlandse overheid niet zomaar uitgeven om een Bank aan te schaffen of een ander lek te dichten. De EU houdt controle over het nut van de besteding van deze aardgasopbrengst. Geldige bestedingen zijn bijvoorbeeld investeringen in wetenschap & technologie, versterking van regio's en infrastructurele projecten.
Persoonlijk denk ik dat zonder deze Europese regel, een beetje politicus deze inkomsten van de staatskas op een manier zou weten in te zetten voor een veel directer doel. Hoe gelukkig mogen wij ons prijzen dat de EU zich met binnenlands beleid bemoeit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten